dinsdag 25 oktober 2011

Strijken

Strijken, you hate it or you love it.
Vroeger was ik in het eerste geval. Ik streek tegen mijn zin en enkel het dringendste en wat echt gestreken moest worden.
Ik ken echter ook mensen die zowat alles strijken, van ondergoed tot keukenhanddoeken toe. Die kunnen gewoon niet zonder strijken.

Toen ik via The Insiders het nieuwe stoomstrijkijzer van Philips ,de Perfect Care, mocht testen, dacht ik dat het wel zo geen groot verschil ging zijn met mijn oude stoomstrijkijzer. Maar oh, wat was ik verkeerd! Ik begin het warempel leuk te vinden om iets te strijken.

Dankzij de OptimalTemp-technologie hoef je je geen zorgen meer te maken bij het strijken! Hierdoor ben je immers zeker van de perfecte combinatie van stoom & temperatuur. Je hebt geen draaiknop meer om de temperatuur in te stellen, hij strijkt altijd perfect, ongeacht de stof. Je hoeft ook geen kleren meer te sorteren vooraleer je begint te strijken. Hij werkt gewoon met kraantjeswater en heeft een gemakkelijk systeem om te ontkalken. Met 1 gevuld waterreservoir kan ik wel tot 2 uur strijken. Niet dat ik dat dikwijls doe aan 1 stuk door!

Ik gebruikte de Philips Care om er het sweatertje van Ylona mee in vorm te brengen. Naast de gewone stoomfunctie, heeft ie ook een superstoomknop. Die kwam goed van pas om het haakwerk te 'blokken'.

Om mijn labeltjes te maken, gebruik ik transferpapier om het label op keperband te strijken. Met mijn oude strijkijzer heb ik verschillende labels gehad die verbrand waren omdat ik de temperatuur moeilijk kon instellen. Bij de Philips Care mag ik het ijzer er zo lang laten opstaan als ik wil, het verbrandt niet!!

Ik vind de Philips PerfectCare ook super handig omdat ie zo snel opwarmt. Als ik een nieuw kledingstuk aan het maken ben, en de naden moeten snel even gestreken worden, dan is hij direct opgewarmd. Bij mijn oud toestel moest ik wel 4 minuten wachten voor het ijzer was opgewarmd. Bij de Philips PerfectCare duurt het ongeveer 1 minuutje!
En jullie, strijken jullie graag?

6 opmerkingen:

  1. Of de strijker hier in huis graag strijkt? Ik zal het hem eens vragen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Riet: amaai, jij hebt een persoonlijke strijker! Die was niet bij mijn toestel inbegrepen! Maar dat vind ik niet zo erg want met de PhilipsCare is de strijk zo snel klaar dat ik het zelf al graag doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is genoteerd (jouw hubbie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik strijk niet zo graag, maar als ik je wildenthousiaste uitleg hierboven lees, moet ik me toch inhouden om niet meteen naar de winkel te lopen om zo'n strijkijzer. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het niet nodig, dus ik doe het niet :-) Nu ja, alleen bij het naaien strijk ik, met een zeer oud toestel, met één draaiknop, zonder stoom, eigenlijk niet veel meer dan zo'n antieke strijkbout ;-) En aangezien naaien mijn hobby en ontspanning is, kan je dus wel zeggen dat strijken dat ook is..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik strijk wel nog graag (toch liever dan kuisen - wat ik dan ook graag uitbesteed) maar enkel met een leuke serie op TV

    BeantwoordenVerwijderen