vrijdag 25 juni 2010

Zweeeeten


Gezien kleine spruit haar zomercollectie volledig is, wou ik alvast beginnen aan iets voor als het kouder wordt: een mutsje. Meer bepaald de Pixie hat. Vermiljoen beschreef al eerder hoe je deze muts breit en met haar superhandleiding lukte het goed! Ik gebruikte de Kitcheners stitch om het toe te naaien, dit lukte met een filmpje vanop YouTube heel goed.
Ik vond nog een bolletje grijsblauwe wol en begon aan mijn eerste breiwerk sinds jaaaaren.
Het mutsje zat op een paar avonden ineen en werkte ik af met een roze (natuurlijk!) knopje. Nu wil kleine spruit er graag nog een 'glinsterende bloem' op. Dat zal ik dus in de loop van de volgende dagen uitwerken.
Hier alvast een foto, zonder bloem voorlopig.

Ondanks dat het vandaag ruim 25°C is, wou ze het mutsje graag passen. Het contrast met haar zomers topje is wel kostelijk: vandaar de titel van dit berichtje.
Het is een goed modelletje, het bedekt de oortjes namelijk goed. Ze zal het deze winter heerlijk warm hebben. Dan wel met een dikke jas i.p.v een topje. Hihi...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten