zaterdag 13 november 2010

Goed voorbereid

Met het koudere weer in het vooruitzicht heb ik deze, ja hoe noem je zoiets, ronde sjaal gebreid.
Mamasha noemt het een snood. Ik heb dat woord zelf nog niet gehoord maar ja, waarschijnlijk zijn er al verschillende namen voor bedacht.














Ik zette hiervoor 62 steken op en gebruikte de dubbele gerstekorrelsteek.

De wol is lekker zacht en bestaat gedeeltelijk uit echte wol. Ik zou er graag nog bijpassende handschoenen bij willen maken, dus dat komt nog op mijn 'to do-lijstje'.
Een meer kleurige 'snood' of cirkelsjaal of... staat ook nog op dat lijstje, naast nog een aantal naaiprojectjes.

4 opmerkingen:

  1. Zowel ik als mijn dochter zijn fan van deze mooie sjaal, lijkt me heerlijk dragen met dit gure weertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel, heel mooi !Zou er ook wel zo 1 willen

    Jammer dat ik niet kan breien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Staat ook nog op mijn te-breien-lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik was er ook aan zo eentje begonnen, maar mijn wol was niet soepel genoeg. Nu ik deze heb gezien zou ik er misschien toch nog eens aan moeten beginnen :).

    BeantwoordenVerwijderen