vrijdag 29 november 2013

Kleurrijk turnen

Kleine spruit had nieuwe turnpantoffeltjes nodig voor op school. Je kent ze wel, van die klassieke, witte pantoffels. Ik vind die nogal saai en had zin om ze eens in te kleuren!




Kleine spruit vond ze prachtig en heeft me zelfs geholpen met inkleuren. Het is heel simpel; het enige wat je nodig hebt zijn textielstiften en een paar witte turnpantoffeltjes.
Je kan de kids zelf tekeningen laten maken op de pantoffels maar ik koos voor een simpel en kleurrijk patroon.
Let wel op dat je tussen de verschillende kleurtjes een heel klein beetje wit overlaat want anders hebben de kleuren de neiging om in elkaar over te lopen en dat is niet zo mooi.




Probeer met textielstiften te werken waarbij je de ingekleurde stof niet dient te fixeren met warmte want turnpantoffels strijken lijkt me niet echt handig! Ik liet de pantoffels een hele nacht drogen en de volgende dag spoot ik ze ter bescherming in met een impregneerspray tegen vocht en vuil. Zo fier als een gieter vertrok kleine spruit naar school!

Voorlopig is ze de enige met kleurrijke pantoffels maar de andere kindjes vonden ze geweldig! 
Ik denk dat nog mama's mijn voorbeeld zullen volgen.
En zo fleuren we de turnzalen allemaal een beetje op ......

9 opmerkingen:

  1. Geen zin in roze vloeren? ;)
    Ze zijn super leuk geworden! Ik kan goed geloven dat ze zo fier als een gieter was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel tof !!
    maar bij ons zijn die soort ondertussen verboden wegens slecht voor de voetjes, echte sportschoenen met velcro en goede hielsteun moest het zijn
    niks in te kleuren dus :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijk! Ik gooide ze in een kleurbad en ging ze met flockfolie te lijf, mijn dochters hebben ook de meest herkenbare exemplaren van de hele turnschool, lekker handig in de kleedkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keileuk zeg!! Leuk dat de kindjes zelf hebben geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Bij ons op school zou het niet mogen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, alleen mag dat niet bij ons op school :(

    BeantwoordenVerwijderen