donderdag 23 februari 2012

Fruit in een jasje

Elke dag neemt kleine spruit fruit mee naar school; druiven in een kommetje, banaan in zo'n speciaal bananendoosje, stukjes appel in een doosje,...
Het nadeel van een gesneden appel is dat hij snel bruin wordt. Ik zou er natuurlijk citroensap kunnen op sprenkelen maar dat vindt ze gegarandeerd niet lekker.


Toen ik hier een patroontje vond voor een appeljasje, werd de haaknaald nog eens boven gehaald. Ik heb het patroontje wel een beetje aangepast gezien ik ander breigaren gebruikte.

Nu haal ik het binnenste uit de appel, snij hem in vier stukken en plaats alle stukken weer tegen elkaar. Nu steek je het geheel in het appeljasje en je appel blijft toch een paar uren mooi wit!
Je kan natuurlijk ook de ongesneden appel in het jasje steken om hem te beschermen tegen blutsen maar kleine spruit eet haar appel het liefst in stukjes.

Niet super functioneel maar toch schattig!

6 opmerkingen: