maandag 12 december 2011

Sweatertje voor kleine spruit

Nu de koude dagen in aantocht zijn, had kleine spruit nog een dikke sweater nodig.
Ik vond in het tijdschrift Filati Home (nr 46) een gebreid sweatertje dat ik wel mooi vond (model 49).
Het is een vrij eenvoudig model met raglanmouwen.



Ik deed de afwerking aan de hals wel met een opstaand kraagje i.p.v. met een kreeftensteek want dat zag er niet zo mooi uit, vond ik.
De volgende keer moet ik wel opletten dat ik als ik overschakel van de ene bol wol naar de andere, ik er zorg voor draag dat de kleuren overeen komen. Nu heb ik op het voorpand nogal een scherpe grens tussen 2 kleuren terwijl dit normaal een geleidelijke overgang moet zijn zoals bij de rest. Misschien brei ik nog 2 zakjes om dit een beetje te verdoezelen.
Grote spruit vindt het alleszins niet nodig.

4 opmerkingen:

  1. Lief! Heb je sokkenwol gebruikt? Ik ben daar nl nu ook mee bezig, met van dat overlopende garen, en gebruik een rondbreinaald om zo'n breuklijn een beetje te voorkomen, maar helemaal lukt dat toch niet. Hele mooie kleurtjes en ziet er heel behaaglijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik jaloers op. Zo'n talent om leuke truitjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi truitje hoelanf zit jij er aan hier duurt dat toch wel een tijd tussen het koken , de kids heb er 4 patronen tekenen naar de winkel gaan en me constant moe en slecht voelen nu weer sinusit en do school helpen wo en do met woef naar school s'avonds de was en da zijn er veel 3 machines per dag en constant tegen die pijnen vechten sinds die gastric bypass alleen maar erger feen fut moedeloos pijn aan nekhernia allee zie mij hier zagen ga snel ventje schoofzakje maken en dan de 4 van de kids hebben exaam ze zijn, 12, 10, 8, en 5 3 zonen 1 dochter dus stuur maar war energie naar hier en dan zijn er mensen die zeggen dat ik altijd in de zetel hang wel moeten de kids hier hun steenyje bijdragen hun verdiep stofzuigen stof afdoen en waswegleggen anders kunnen se mij wegdragen hi hi nee eigenlijk stikjaloers op al die vrouwen die nooit niks mankeren en fut teveel hebben prijs jullie gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, mooi! Ik heb hier ook een Filati liggen, maar ik ben nog nooit aan een patroon begonnen omdat ik vrees dat het te moeilijk (te kort) uitgelegd zal zijn...

    BeantwoordenVerwijderen