zaterdag 17 september 2011

T-shirt remake

Elien vertelde mij dat de favoriete T-shirt van haar neef geklemd gezeten had in de wasmachine (tussen deur en trommel). Bijgevolg was er een groot gat, en een kleintje, aan de achterzijde.


Elien vroeg mij of ik ideeën had om het t-shirt te redden.

Er waren volgens mij 3 opties:
1. Gaten dichtnaaien;
2. Print uitsnijden en appliqueren op een nieuw shirt;
3. Print inscannen, afdrukken op transferpapier en strijken op een nieuw T-shirt.

Optie 1 viel al snel af: dichtnaaien is niet echt mogelijk met zo'n groot gat. Alé, wel mogelijk maar het zou niet mooi zijn.
Optie 2 werd ook geschrapt want ik vreesde dat dit te lomp/dik zou zijn.
Samen beslisten we dat optie 3 het mooiste zou zijn.

Vandaag deed  ik dus een test op een t-shirt van grote spruit.
Eerst scande ik de print in en drukte hem af op transferpapier. Vervolgens sneed ik de print mooi uit.


Dan streek ik de print op de T-shirt. En ...het resultaat van de test was goedgekeurd.



Grote spruit vind de print megacool en heeft de t-shirt ondertussen niet meer uitgedaan.


Nu zal ik het dus herhalen op de nieuwe t-shirt van Elien.
Ik zal dan de tekstballon er ook op strijken. De t-shirt van grote spruit was namelijk niet zo groot als de t-shirt van Elien haar neef.

Dit valt toch ook onder de categorie recycleren, nee?
Het recycleren van een print...

3 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan. En zo komt die print nog op meer shirts van pas.
    Wat je ook nog had kunnen doen: de hele voorkant van het shirt hergebruiken en een nieuwe achterkant en mouwen maken.

    BeantwoordenVerwijderen