zaterdag 4 juni 2011

Poppies

Het zat al langer in mijn hoofd: een kleedje met een gebreid bovenstukje. Het is er eindelijk van gekomen.


Ik breide een bovenstukje in een fris rood katoentje en voor de onderkant gebruikte ik een klaprozenstofje.
Het bovenstuk was vrij snel gebreid (1 avondje). Om de stof eraan te zetten heb ik nog getwijfeld of ik de stof zou rimpelen of zou plooien. Met rimpels stond het een beetje te wijd, dus heb ik er dan toch maar plooitjes erin gelegd.

De stof voor dit kleedje kocht ik op het stoffenspektakel om er een rokje van te maken voor het dochtertje van een vriendin die in het buitenland woont en die zot is van klaprozen (poppies in 't Engels). Ik heb nog genoeg over dus dat rokje komt nog op de blog nadat we hen deze zomer bezocht hebben. Ze mag het vóór ons bezoek nog niet zien (ze kan dit berichtje ook niet lezen want ze spreekt geen Nederlands).


 Ideaal voor deze zomerse dagen ....

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi zeg. En schattige naam voor een kleedje , poppies ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele geslaagde combinatie! Indien je man er trouwens niet zou uitraken wie ik ben, zeg dan maar dat BOO de 1ste drie letters van mijn familienaam zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig kleedje!

    Groeten,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wou dat ik ook zo'n mama had die zulke mooie kleren voor me maakte! ;)
    Lieve groetjes, juf Elien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk de combinatie van stof en breien. Doet me aan vroeger denken, toen mijn moeder jurkjes voor me maakte met gehaakte bovenstukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super mooi, ik wou dat ik ook zo een mama als jij had. als dat zou gaan zou je er ook eentje voor mij mogen maken hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen