dinsdag 1 juni 2010

Plastic zakjes worden mooie tasjes!

Op het net las ik hoe je plastic zakjes die je overal in de winkels krijgt bij je aankopen, kunt omtoveren in allerlei creaties. Het komt erop neer dat je verschillende lagen van zakjes (6à8) op elkaar legt en die met behulp van een strijkijzer aan elkaar smelt. Op die manier krijg je een hele stevige plastic die je in elke vorm kunt snijden en die je probleemloos kunt gebruiken om er allerlei dingen mee te naaien.

Ik koos uit mijn stapel zakjes een mooi exemplaar en maakte er dit mooie tasje van. De handvaten zijn gemaakt van een overschotje lint.


Het is echt niet moeilijk. In het begin is het wel een beetje experimenteren om de juiste temperatuur in te stellen op het strijkijzer. Probeer dus eerst eens op een aantal minder mooie zakjes.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk gedaan die zak!

    Heb trouwens groot nieuws jij bent de winnaar van mijn give away!! Ga dus snel kijken op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag dat je de ontzettend leuke stof bij Ilse had gewonnen (gefeliciteerd!) dus gelijk even snuffelen bij jou ;-)
    Ik heb dat ook eens ergens op een blog voorbij zien komen, inderdaad erg leuk! Mooie creatie heb jij ervan gemaakt!
    Ik ga je volgens want ik ben reuze beneiuwd wat je met die stof van Ilse gaat maken ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!
    Ook ik ben hier via natuurlijk Ilse!
    Gefeliciteerd met het mooie stofje!
    En leuk idee van die plastic tasjes..
    Misschien ook maar es uitproberen!
    Ik ga je ook maar volgen!
    Hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tip! Dat ga ik deze zomer beslist eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen